Każdy, kto użytkuje smartfona, prędzej czy później przekonuje się, jak bardzo użyteczne jest to urządzenie – wykorzystujemy je nie tylko do dzwonienia i pisania wiadomości tekstowych – jest też organizerem, odtwarzaczem muzycznym i filmowym, pozwala nam na przeglądanie stron internetowych, odbieranie i wysyłanie e-maili, korzystanie z nawigacji.. to dopiero początek długiej listy. Skupmy się na użyteczności smartfona, która przypadła do gustu biegaczom, rowerzystom i każdej osobie, która aktywnie uprawia sport – bo teraz smartfon, po ściągnięciu odpowiedniej aplikacji, staje się również naszym osobistym trenerem. Przedstawiamy przegląd najpopularniejszych aplikacji, które pomagają w monitorowaniu treningów i osiąganiu jeszcze lepszych rezultatów.

Nike + GPS

Jest rozszerzoną wersją Nike +, modułu kompatybilnego z iPodem, monitorował trening po przywiązaniu go do buta (niestety, korzystanie z niego wymagało zarówno specjalnego urządzenia jak i specjalnych butów). Nike + GPS działa na podobnej zasadzie po zainstalowaniu w telefonie (konkretniej – w iPhonie lub iPodzie Touch), pozwala na monitorowanie i zapisywanie danych odnośnie treningów, na bieżąco podaje wszelkie parametry. Podczas momentów krytycznych aplikacja „wspiera” użytkownika podając informację, że już niewiele zostało do końca i warto dać z siebie wszystko. Informuje o każdym kolejnym kilometrze a gdy użytkownik zbliża się do ustalonego celu, odtwarza zdefiniowany wcześniej Power Song. Pozwala na ustalania rekordów z którymi użytkownik chce się zmierzyć lub zmierzenie się ze znajomymi, także korzystającymi z aplikacji. Ciekawą opcją jest również konfiguracja playlist pod konkretne typy treningów. Swoje osiągnięcia można opublikować na Twitterze oraz Facebooku.

Nike + GPS Read More »

Incoming search terms:

  • ttno prawidowe
  • endomondo rower stacjonarny
  • rower stacjonarny a endomondo
  • rower stacjonarny endomondo
  • jak dziala endomondo rower stacjonarny
  • aplikacja rower stacjonarny
  • aplikacja na rower stacjonarny
  • jak powinno się wykonywać ćwiczenia na rowerze treningowym
  • jazda na rowerze plan treningowy
  • aplikacja do jazdy na rowerze stacjonarnym

Każdy rowerzysta wie, że sam rower to jeszcze nie wszystko. Parametry parametrami, wielkość, funkcjonalność roweru – to ważne, ale oprócz tego rower musi jeszcze być charakterem dopasowany do właściciela. Oto kilka pomysłów jak urozmaicić design Waszego wehikułu (oraz kilka pomysłów bardzo praktycznych oraz… zaskakujących J ).

Torba (sakwa) i koszyk

Te dwie rzeczy sprawiają, że  rowerem można wybrać się na zakupy, wycieczkę lub do pracy. Sakwę zakłada się na bagażnik (przydatne są więc głównie przy rowerach miejskich), zaś koszyk można przypiąć zarówno z tyłu jak i z przodu roweru. Są najczęściej bardzo obszerne i pakowne, dają też duże pole do popisu jeśli chodzi o rowerową stylistykę. Koszyki są również przydatne w wyprawach z mniejszymi zwierzętami.

Koszyk RowerowyŹródło

Pokrowiec na siodełko

Pokrowce sprawiają, że siodełko Waszego roweru może stać się bardzo charakterystyczne. Na rynku znaleźć można szeroki wybór różnych wzorów i materiałów (spotyka się nawet pokrowce włóczkowe!).

Pokrowce na siodełko Read More »

Incoming search terms:

  • gadżety rowerowe
  • kask rowerowy

Jednym z podziałów jakim kierować się można w klasyfikacji rowerów treningowych jest pozycja jaką przyjmuje ćwiczący. Wyróżniamy tu rowery poziome, pionowe, hybrydowe oraz spinningowe. 

  • Rowery poziome

Zaliczymy tu takie rowery, w których trenujący przyjmuje pozycję półleżącą bądź leżącą. Pozycja rowerzysty jest tu bardziej naturalna niż w rowerach tradycyjnych i znacznie mniej obciąża kręgosłup – zaprojektowane zostały specjalnie po to by chronić lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Trening na nich pozwala też nieco bardziej niż przy innych rowerach uaktywnić mięśnie brzucha. Rowery treningowe poziome zalecane są dla osób otyłych a także dla osób, które na co dzień wykonują zawody Read More »

Incoming search terms:

  • rower treningowy poziomy
  • rower stacjonarny poziomy czy pionowy
  • rowery treningowe opinie
  • rower stacjonarny poziomy
  • rowery treningowe poziome
  • rower treningowy poziomy opinie
  • ćwiczenia na rowerze poziomym
  • rower hybrydowy
  • rowerek poziomy opinie
  • rowerek poziomy a miesnie brzucha

Jazda na rowerze treningowym jest formą ćwiczeń niezwykle korzystną dla zdrowia (zwłaszcza dla stawów). Zakres wykonywanych ćwiczeń jest bardzo duży, dzięki czemu z treningu na rowerze może korzystać niemal każdy, niezależnie od kondycji czy wieku. Rower treningowy pozwala na przeprowadzenie treningu w domu (nie trzeba więc rezygnować z ćwiczeń przez brzydką pogodę). Innymi zaletami treningu na rowerku są:

  • Większa siła i elastyczność mięśni – szczególnie rzeźbione są mięśnie nóg i pośladków
  • Poprawa krążenia i pracy serca
  • Obniżenie tętna spoczynkowego serca Read More »

Incoming search terms:

  • rower stacjonarny zalety
  • zalety jazdy na rowerze stacjonarnym
  • jazda na rowerze stacjonarnym zalety
  • korzyści z jazdy na rowerze stacjonarnym
  • zalety rowerka stacjonarnego
  • trening na rowerze stacjonarnym
  • rowerek stacjonarny zalety
  • rower stacjonarny zalety wady
  • zalety jazdy na rowerku stacjonarnym
  • jazda na rowerze stacjonarnym

Stacjonarne rowery treningowe są wyposażone w możliwość wyboru programu treningowego (najczęściej kilka do kilkunastu).

Programy treningowe dla rowerów stacjonarnych - przykłady Read More »

Incoming search terms:

  • plan treningowy rower stacjonarny
  • rower stacjonarny plan treningowy
  • plan treningowy na rower stacjonarny
  • rpm na rowerze stacjonarnym
  • rower stacjonarny obciążenie
  • programy w rowerkach staxcionarnych
  • aplikacja na rowerek stacjonarny
  • plan ćwiczeń na rowerze treningowym
  • plan treningowy na rowerek stacjonarny
  • programy na rower stacjonarny

Trening wydolnościowy polega na zwiększeniu kondycji poprzez podniesienie progu tlenowego, zwiększenie wydolności serca oraz zwiększenie objętości płuc.  Tego typu trening jest dość intensywny i utrzymuje serce na wysokich obrotach (wykonuje ono wtedy pracę około 130 – 140 uderzeń na minutę), konkretna wartość zależy od wieku, płci oraz stopnia wytrenowania. Im bardziej wysportowana jest dana osoba, tym spokojniejsze jest jej serce podczas wysiłku fizycznego. Dla porównania, przepompowanie jednostki krwi u osoby wytrenowanej wymaga jednego uderzenia serca, zaś u osoby, która ćwiczy bardzo rzadko lub wcale – wymaga ich trzech. Read More »

Możliwość regulacji wysokości siodełka jest bardzo istotnym aspektem przy wyborze roweru treningowego, szczególnie gdy ma być on przeznaczony dla kilku użytkowników. Ustawiając wysokość siodełka należy pamiętać, że podczas ćwiczeń gdy pedał jest na dole noga powinna być wyprostowana w kolanie (lub lekko ugięta w przypadku rowerów spinningowych). Im większy jest zakres regulacji tym większa pewność, ze dostosujemy ustawienia roweru stacjonarnego do swoich indywidualnych parametrów.

Regulacja siodełka Read More »

Incoming search terms:

  • siodełko do roweru treningowego
  • rowery stacjonarne z rgulacja kierownicy
  • jak ustawić rowerek stacjonarny
  • rowery stacjonarne z rgulacja nachylenia kierownicy
  • regulacja kąta kierownicy w rowerze
  • siodełko rowerowe kettler
  • jak ustawic rower stacjonarny
  • rowerki treningowe
  • rower treningowy prawidlowe ustawisnie wysokosci
  • rower treningowy jak ustawic siodelko

Pomiar tętna jest istotnym elementem treningu na rowerze stacjonarnym. Umożliwia przeprowadzenie treningu na podstawie programów sterowanych tętnem, jak również pozwala utrzymać odpowiednią intensywność treningu bez przeforsowywania go (co jest istotne na przykład w przypadku treningów osób starszych, które nie powinny przeprowadzać forsowniejszych ćwiczeń niż przy poziomie 50% HRC max).

Użytkownik ma do wyboru skorzystanie z sensorów dotykowych, klipsa na ucho bądź pasa telemetrycznego. Read More »

Incoming search terms:

  • pomiar tętna
  • Jak mierzyc tetno na urzedzeniu treningowym
  • rower treningowy tetno
  • jak zmierzyc puls w ketler
  • Jazda na Rowerze a tętno
  • mierzenie tętna techniką palpacyjną sposób
  • pas piersiowy rower stacjonarny
  • pomiar pulsu kamera w telefonie
  • rowerek treningowy z mierzeniem puls najtaniej

Trenując na rowerze treningowym bardzo ważne jest, by pracować w przy odpowiednim poziomie tętna (HR, z ang. Heart Rate). Mało kto zdaje sobie sprawę, iż jest to podstawowa kwestia dla rodzaju treningu (dzięki kontroli tętna można zakwalifikować trening na rowerze do jednej ze stref treningowych). Wartości graniczne są zróżnicowane w zależności od wieku osoby ćwiczącej. Najprostszym wzorem na wyliczenie tętna maksymalnego jest 220-wiek =HRmax. Read More »

Incoming search terms:

  • strefy tętna rower
  • strefy treningowe
  • trening rowerowy strefy
  • trening na rowerze jaki zakres tetna
  • tetno trening rowerowy
  • hr w ćwiczeniach
  • rower tetno
  • jakie najlepsze tentno na roweze
  • hrmax
  • trening rowerowy tętno

Trening interwałowy przez lata uznawany był za najlepszy trening wytrzymałościowy. Ostatnie badania wykazują, iż jest to również trening pozwalający na intensywne spalanie tłuszczu (większe nawet niż w przypadku treningu aerobowego).

Zasada przeprowadzania treningu interwałowego jest bardzo prosta i polega na przeplataniu ćwiczeń o niskiej i wysokiej intensywności. Interwał poprawia wydolność układu krążenia a także układu oddechowego. Prowadzi też do wytworzenia się połączeń kapilarnych dzięki czemu do pracujących mięśni dostarczana jest większa ilość tlenu. Read More »

Incoming search terms:

  • trening interwaowy
  • trening interwałowy na rowerze stacjonarnym
  • trening interwałowy na rowerze
  • trening interwałowy rower stacjonarny
  • trening interwałowy na rowerku stacjonarnym
  • motody treningu na rowerze treningowym