Bez względu na to, jaki rodzaj treningu zamierzamy wykonać – aerobowy, siłowy czy interwałowy – zawsze należy pamiętać o tym, by prawidłowo skonstruować trening. Powinien on składać się z rozgrzewki, treningu właściwego oraz rozciągania.

Rozgrzewka jest bardzo często pomijana i jest to ogromny błąd. Jej wykonanie gwarantuje bowiem, że nasze mięśnie i stawy zostaną przygotowane do pracy, jaką będą musiały wykonać podczas treningu właściwego. Dobrze przygotowana rozgrzewka:

  • podnosi temperaturę ciała
  • zwiększa przepływ krwi
  • dostarcza do mięśni tlen
  • przyspiesza przemiany metaboliczne
  • zwiększa ilość płynu stawowego i w ten sposób zmniejsza lepkość w torebkach stawowych,
  • zapobiega gromadzeniu kwasu mlekowego oraz przedwczesnemu wyczerpaniu organizmu.

Rozgrzewka

Rozgrzewkę podzielić można na dwie zasadnicze części. Pierwszą z nich jest rozciąganie (w przypadku rozgrzewki mamy do czynienia z rozciąganiem dynamicznym, zaś po treningu – ze statycznym), które ma za zadanie rozgrzać nasze stawy. Najłatwiej zacząć od górnych części ciała, kierując się w dół, dzięki czemu mamy pewność, że nie pominiemy w rozgrzewce żadnej części ciała. W treningu siłowym dodatkowy nacisk kładziemy na rozgrzanie stawów tych partii, które zamierzamy trenować, choć nie należy rozgrzewać tylko ich – bardo często bowiem, zwłaszcza w treningu na wolnych ciężarach, pracuje całe ciało. Podobnie jest w treningu aerobowym czy interwałowym. Read More »

Incoming search terms:

  • czymozna poloczyc cwiczenia silownia z rowerem stacjonarnym plan
  • plan treningowy na rower stacjonarny
  • rowerek stacjonarny jak ćwiczyć
  • prawidłowy puls podczas jazdy na rowerze
  • rower stacjonarny jak ćwiczyć
  • rowerek stacjonarny jak ćwiczyć wydolnosc
  • puls na rowerku
  • tętno podczas jazdy na rowerze
  • plan treningowy na rowerek stacjonarny na nogi
  • aplikacja do rewerkowbstacjonarnyxh

Niska temparatura i mroźne powietrze nie oznacza jeszcze, że pasjonaci jazdy na rowerze miejskim lub trekkingowym muszą rezygnowac z tej formy aktywności. Wystarczy odpowiednie przygotowanie, a z roweru będzie można cieszyć się cały rok.

rower zimaŹródło

UBIÓR
Najlepiej ubrać się na cebulkę pamiętając jednak, żeby nie przesadzić – przegrzanie się może zaowocować przeziębieniem, ponadto zbyt duża ilość ubrań może krępować ruchy. Konieczne są szalik, chroniący szyję i klatkę piersiową, czapka i rękawiczki (te powinny być specjalistyczne, ponieważ są najbardziej narażone na niekorzystne działanie temperatury). Rękawiczki oraz skarpety nie powinny być zbyt obcisłe, należy kończynom zostawić odrobinę luzu. Przy mrozie poniżej minus 10 stopni celsjusza warto założyć maskę chroniącą drogi oodechowe.
Warto zastanowić się również nad zakupem bielizny termoaktywnej lub chociażby cieplejszych getrów. Nie należy zakładać rzeczy z bawełny, powieważ szybko nasiąka wilgocią nie odparowując jej (a co za tym idzie, jesteśmy mokrzy, jest nam zimno i łatwo o przeziębienie).

rower zimaŹródło Read More »

Incoming search terms:

  • przeziebienie po rowerze

Każdy, kto użytkuje smartfona, prędzej czy później przekonuje się, jak bardzo użyteczne jest to urządzenie – wykorzystujemy je nie tylko do dzwonienia i pisania wiadomości tekstowych – jest też organizerem, odtwarzaczem muzycznym i filmowym, pozwala nam na przeglądanie stron internetowych, odbieranie i wysyłanie e-maili, korzystanie z nawigacji.. to dopiero początek długiej listy. Skupmy się na użyteczności smartfona, która przypadła do gustu biegaczom, rowerzystom i każdej osobie, która aktywnie uprawia sport – bo teraz smartfon, po ściągnięciu odpowiedniej aplikacji, staje się również naszym osobistym trenerem. Przedstawiamy przegląd najpopularniejszych aplikacji, które pomagają w monitorowaniu treningów i osiąganiu jeszcze lepszych rezultatów.

Nike + GPS

Jest rozszerzoną wersją Nike +, modułu kompatybilnego z iPodem, monitorował trening po przywiązaniu go do buta (niestety, korzystanie z niego wymagało zarówno specjalnego urządzenia jak i specjalnych butów). Nike + GPS działa na podobnej zasadzie po zainstalowaniu w telefonie (konkretniej – w iPhonie lub iPodzie Touch), pozwala na monitorowanie i zapisywanie danych odnośnie treningów, na bieżąco podaje wszelkie parametry. Podczas momentów krytycznych aplikacja „wspiera” użytkownika podając informację, że już niewiele zostało do końca i warto dać z siebie wszystko. Informuje o każdym kolejnym kilometrze a gdy użytkownik zbliża się do ustalonego celu, odtwarza zdefiniowany wcześniej Power Song. Pozwala na ustalania rekordów z którymi użytkownik chce się zmierzyć lub zmierzenie się ze znajomymi, także korzystającymi z aplikacji. Ciekawą opcją jest również konfiguracja playlist pod konkretne typy treningów. Swoje osiągnięcia można opublikować na Twitterze oraz Facebooku.

Nike + GPS Read More »

Incoming search terms:

  • ttno prawidowe
  • endomondo rower stacjonarny
  • endomondo a rower stacjonarny
  • endomondo rowerek stacjonarny
  • endonondom na rower stacjonarny
  • rowerek stacjonarny na endomondo
  • rower stacjonarny aplikacja android
  • kettler aplikacja
  • jazda na rowerze stacjonarnym endomondo
  • aplikacje do rowerkow treningowych

Każdy rowerzysta wie, że sam rower to jeszcze nie wszystko. Parametry parametrami, wielkość, funkcjonalność roweru – to ważne, ale oprócz tego rower musi jeszcze być charakterem dopasowany do właściciela. Oto kilka pomysłów jak urozmaicić design Waszego wehikułu (oraz kilka pomysłów bardzo praktycznych oraz… zaskakujących J ).

Torba (sakwa) i koszyk

Te dwie rzeczy sprawiają, że  rowerem można wybrać się na zakupy, wycieczkę lub do pracy. Sakwę zakłada się na bagażnik (przydatne są więc głównie przy rowerach miejskich), zaś koszyk można przypiąć zarówno z tyłu jak i z przodu roweru. Są najczęściej bardzo obszerne i pakowne, dają też duże pole do popisu jeśli chodzi o rowerową stylistykę. Koszyki są również przydatne w wyprawach z mniejszymi zwierzętami.

Koszyk RowerowyŹródło

Pokrowiec na siodełko

Pokrowce sprawiają, że siodełko Waszego roweru może stać się bardzo charakterystyczne. Na rynku znaleźć można szeroki wybór różnych wzorów i materiałów (spotyka się nawet pokrowce włóczkowe!).

Pokrowce na siodełko Read More »

Incoming search terms:

  • dzwonek rowerowy pionowy
  • gadżety do roweru
  • alarmem do roweru
  • gadżet rowerzysty
  • gadżety rowerowe
  • Kask rowerowy
  • lusterko do kasku rowerowego

Jednym z podziałów jakim kierować się można w klasyfikacji rowerów treningowych jest pozycja jaką przyjmuje ćwiczący. Wyróżniamy tu rowery poziome, pionowe, hybrydowe oraz spinningowe. 

  • Rowery poziome

Zaliczymy tu takie rowery, w których trenujący przyjmuje pozycję półleżącą bądź leżącą. Pozycja rowerzysty jest tu bardziej naturalna niż w rowerach tradycyjnych i znacznie mniej obciąża kręgosłup – zaprojektowane zostały specjalnie po to by chronić lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Trening na nich pozwala też nieco bardziej niż przy innych rowerach uaktywnić mięśnie brzucha. Rowery treningowe poziome zalecane są dla osób otyłych a także dla osób, które na co dzień wykonują zawody Read More »

Incoming search terms:

  • rower treningowy poziomy
  • rowery treningowe opinie
  • rower stacjonarny poziomy
  • rower stacjonarny poziomy czy pionowy
  • rower treningowy poziomy opinie
  • rowery treningowe poziome
  • rower hybrydowy
  • rowerek poziomy
  • rower treningowy poziomy czy pionowy
  • rowerek stacjonarny spiningowy

Jazda na rowerze treningowym jest formą ćwiczeń niezwykle korzystną dla zdrowia (zwłaszcza dla stawów). Zakres wykonywanych ćwiczeń jest bardzo duży, dzięki czemu z treningu na rowerze może korzystać niemal każdy, niezależnie od kondycji czy wieku. Rower treningowy pozwala na przeprowadzenie treningu w domu (nie trzeba więc rezygnować z ćwiczeń przez brzydką pogodę). Innymi zaletami treningu na rowerku są:

  • Większa siła i elastyczność mięśni – szczególnie rzeźbione są mięśnie nóg i pośladków
  • Poprawa krążenia i pracy serca
  • Obniżenie tętna spoczynkowego serca Read More »

Incoming search terms:

  • rower stacjonarny zalety
  • jazda na rowerze stacjonarnym zalety
  • zalety jazdy na rowerze stacjonarnym
  • zalety rowerka stacjonarnego
  • korzyści z jazdy na rowerze stacjonarnym
  • rowerek stacjonarny zalety
  • trening na rowerze stacjonarnym
  • zalety jazdy na rowerku stacjonarnym
  • jazda na rowerze stacjonarnym
  • rower stacjonarny zalety wady

Stacjonarne rowery treningowe są wyposażone w możliwość wyboru programu treningowego (najczęściej kilka do kilkunastu).

Programy treningowe dla rowerów stacjonarnych - przykłady Read More »

Incoming search terms:

  • program treningowy na rower stacjonarny
  • plan treningowy rower stacjonarny
  • rower stacjonarny plan treningowy
  • rower treningowy instrukcja obsługi
  • sześć kilometrów na rowerku treningowym to dużo
  • rower ręczny siłownia
  • rower stacjonarny kettler jak ustawic
  • Rower Stacjonarny Odchudzanie
  • rower stacjonarny plan ćwiczeń
  • jazda na rowerze z obciazeniem

Trening wydolnościowy polega na zwiększeniu kondycji poprzez podniesienie progu tlenowego, zwiększenie wydolności serca oraz zwiększenie objętości płuc.  Tego typu trening jest dość intensywny i utrzymuje serce na wysokich obrotach (wykonuje ono wtedy pracę około 130 – 140 uderzeń na minutę), konkretna wartość zależy od wieku, płci oraz stopnia wytrenowania. Im bardziej wysportowana jest dana osoba, tym spokojniejsze jest jej serce podczas wysiłku fizycznego. Dla porównania, przepompowanie jednostki krwi u osoby wytrenowanej wymaga jednego uderzenia serca, zaś u osoby, która ćwiczy bardzo rzadko lub wcale – wymaga ich trzech. Read More »

Incoming search terms:

  • trening wydolnosciowy
  • cwiczenia wydolnosciowe polkarz
  • rowerek stacjonarny a trening wydolnosciowy
  • test wydolnosciowy rowerek

Możliwość regulacji wysokości siodełka jest bardzo istotnym aspektem przy wyborze roweru treningowego, szczególnie gdy ma być on przeznaczony dla kilku użytkowników. Ustawiając wysokość siodełka należy pamiętać, że podczas ćwiczeń gdy pedał jest na dole noga powinna być wyprostowana w kolanie (lub lekko ugięta w przypadku rowerów spinningowych). Im większy jest zakres regulacji tym większa pewność, ze dostosujemy ustawienia roweru stacjonarnego do swoich indywidualnych parametrów.

Regulacja siodełka Read More »

Incoming search terms:

  • siodeko p
  • siodełko do roweru treningowego
  • jak ustawić rower stacjonarny
  • na jakiej wysokości ustawić siodełko w rowerze stacjonarnym
  • regulacja dl siodełka
  • rower treningowy regulacje
  • ustawienie roweru stacjonarnego
  • ustawienie rowera stacjonarnego
  • ustaweinia na rowerze stacjonarnym panel
  • ustawienie roweru treningowego

Pomiar tętna jest istotnym elementem treningu na rowerze stacjonarnym. Umożliwia przeprowadzenie treningu na podstawie programów sterowanych tętnem, jak również pozwala utrzymać odpowiednią intensywność treningu bez przeforsowywania go (co jest istotne na przykład w przypadku treningów osób starszych, które nie powinny przeprowadzać forsowniejszych ćwiczeń niż przy poziomie 50% HRC max).

Użytkownik ma do wyboru skorzystanie z sensorów dotykowych, klipsa na ucho bądź pasa telemetrycznego. Read More »

Incoming search terms:

  • pomiar tętna
  • Jak mierzyc tetno na urzedzeniu treningowym
  • wik-mar loayska pasy klinowe elektrody
  • trening hrc
  • klips do pomiaru tętna w 7207 na rower
  • pas telemetryczny na ucho
  • klips do pomiaru tętna w 7207 do roweru
  • rower magnetyczny pionowy z pomiarem pulsu w rączkach
  • rower stacjonarny pro supra klips od pulsu
  • rower treningowy badania