Swoją popularność treningi interwałowe zawdzięczają przede wszystkim temu, że mimo krótkiego czasu trwania przynoszą rewelacyjne efekty. Intensywny trening interwałowy:

  • Pozwala na duży EPOC, czyli dług tlenowy. Żeby go spłacić, organizm korzysta z energii nawet długo po zakończeniu treningu
  • Przyspiesza metabolizm
  • Pozwala nam oszczędzić czas – może trwać nawet tylko 4 minuty (tabata) i zaleca się, by raczej nie przekraczał 20 minut.
  • 20 minut treningu interwałowego w rezultacie spala więcej kalorii, niż godzina treningu aerobowego.
  • Zwiększa wydolność, szybkość, wytrzymałość. Przy naprawdę wysokiej intensywności, gdy wchodzimy w próg anaerobowy, buduje się mięśnie (spójrzcie na przykład na nogi sprinterów – sprinty są doskonałą formą interwałów).

Rower Spinningowy Proform TDF 5.0

Tego typu trening można wykonać oczywiście także na rowerku stacjonarnym. Najlepiej sprawdzają się tu rowery spinningowe, ale na typowych rowerkach pionowych czy poziomych również można wiele zrobić. Read More »

W wybranych rowerach treningowych renomowanych marek Horizon Fitness oraz Vision Fitness możliwa jest współpraca z oprogramowaniem Passport. Rowerki komunikują się z Passport Box – jest to odtwarzacz multimedialny, pozwalający na przemierzanie tras i ścieżek w wybranych zakątkach świata.

Passport Box

Obraz wyświetlany jest na ekranie telewizora bądź innego podłączonego monitora. Na bieżąco wysyła informacje o uwarunkowaniu terenu do komputera rowerka, który dopasowuje do niego opór. Prędkość obrazu zależna jest do prędkości jazdy użytkownika. Dla większej wygody i możliwości kontroli, oprócz filmu na ekranie pojawiają się też parametry treningu.

Pakiet standardowy zawiera 6 tras (Chicago (USA), Los Angeles (USA), Północno- Zachodni Pacyfik (USA), Alpy Szwajcarskie (Szwajcaria), Utah (USA), Kalifornia (USA)), które można rozszerzyć dokupując kolejne na Passport USB.

Passport Read More »

Większość rowerów treningowych uznanych marek Nordictrack oraz Proform jest kompatybilnych z innowacyjną aplikacją iFit (dostępną zarówno na Androida jak i IOS). Przez jej zainstalowanie użytkownik uzyskuje dostęp do platformy, która niesie ze sobą szereg funkcjonalności.

Aplikacja iFit w rowerach stacjonarnych

Przede wszystkim umożliwia ona śledzenie aktywności 24h na dobę – dotyczy to m.in. liczby wykonanych kroków, ilości spalonych kalorii, ilości spożytych kalorii a nawet analizy jakości snu.  Dane są na bieżąco gromadzone i synchronizowane, w każdej chwili użytkownik może skorzystać z analiz i wykresów, co daje mu jasny obraz efektywności czynionych wysiłków i korygowania celów z nimi związanych. Dane gromadzone są w jednym miejscu w chmurze, dzięki czemu czytane są nie tylko z rowerka, ale np. z opasek monitorujących aktywność czy aplikacji gromadzących dane dotyczące spożywanych pokarmów. Read More »

Bez względu na to, jaki rodzaj treningu zamierzamy wykonać – aerobowy, siłowy czy interwałowy – zawsze należy pamiętać o tym, by prawidłowo skonstruować trening. Powinien on składać się z rozgrzewki, treningu właściwego oraz rozciągania.

Rozgrzewka jest bardzo często pomijana i jest to ogromny błąd. Jej wykonanie gwarantuje bowiem, że nasze mięśnie i stawy zostaną przygotowane do pracy, jaką będą musiały wykonać podczas treningu właściwego. Dobrze przygotowana rozgrzewka:

  • podnosi temperaturę ciała
  • zwiększa przepływ krwi
  • dostarcza do mięśni tlen
  • przyspiesza przemiany metaboliczne
  • zwiększa ilość płynu stawowego i w ten sposób zmniejsza lepkość w torebkach stawowych,
  • zapobiega gromadzeniu kwasu mlekowego oraz przedwczesnemu wyczerpaniu organizmu.

Rozgrzewka

Rozgrzewkę podzielić można na dwie zasadnicze części. Pierwszą z nich jest rozciąganie (w przypadku rozgrzewki mamy do czynienia z rozciąganiem dynamicznym, zaś po treningu – ze statycznym), które ma za zadanie rozgrzać nasze stawy. Najłatwiej zacząć od górnych części ciała, kierując się w dół, dzięki czemu mamy pewność, że nie pominiemy w rozgrzewce żadnej części ciała. W treningu siłowym dodatkowy nacisk kładziemy na rozgrzanie stawów tych partii, które zamierzamy trenować, choć nie należy rozgrzewać tylko ich – bardo często bowiem, zwłaszcza w treningu na wolnych ciężarach, pracuje całe ciało. Podobnie jest w treningu aerobowym czy interwałowym. Read More »

Incoming search terms:

  • aplikacja do jazdy na rowerze stacjonarnym
  • aplikacja na rower stacjonarny
  • czymozna poloczyc cwiczenia silownia z rowerem stacjonarnym plan

Niska temparatura i mroźne powietrze nie oznacza jeszcze, że pasjonaci jazdy na rowerze miejskim lub trekkingowym muszą rezygnowac z tej formy aktywności. Wystarczy odpowiednie przygotowanie, a z roweru będzie można cieszyć się cały rok.

rower zimaŹródło

UBIÓR
Najlepiej ubrać się na cebulkę pamiętając jednak, żeby nie przesadzić – przegrzanie się może zaowocować przeziębieniem, ponadto zbyt duża ilość ubrań może krępować ruchy. Konieczne są szalik, chroniący szyję i klatkę piersiową, czapka i rękawiczki (te powinny być specjalistyczne, ponieważ są najbardziej narażone na niekorzystne działanie temperatury). Rękawiczki oraz skarpety nie powinny być zbyt obcisłe, należy kończynom zostawić odrobinę luzu. Przy mrozie poniżej minus 10 stopni celsjusza warto założyć maskę chroniącą drogi oodechowe.
Warto zastanowić się również nad zakupem bielizny termoaktywnej lub chociażby cieplejszych getrów. Nie należy zakładać rzeczy z bawełny, powieważ szybko nasiąka wilgocią nie odparowując jej (a co za tym idzie, jesteśmy mokrzy, jest nam zimno i łatwo o przeziębienie).

rower zima Read More »

Każdy, kto użytkuje smartfona, prędzej czy później przekonuje się, jak bardzo użyteczne jest to urządzenie – wykorzystujemy je nie tylko do dzwonienia i pisania wiadomości tekstowych – jest też organizerem, odtwarzaczem muzycznym i filmowym, pozwala nam na przeglądanie stron internetowych, odbieranie i wysyłanie e-maili, korzystanie z nawigacji.. to dopiero początek długiej listy. Skupmy się na użyteczności smartfona, która przypadła do gustu biegaczom, rowerzystom i każdej osobie, która aktywnie uprawia sport – bo teraz smartfon, po ściągnięciu odpowiedniej aplikacji, staje się również naszym osobistym trenerem. Przedstawiamy przegląd najpopularniejszych aplikacji, które pomagają w monitorowaniu treningów i osiąganiu jeszcze lepszych rezultatów.

Nike + GPS

Jest rozszerzoną wersją Nike +, modułu kompatybilnego z iPodem, monitorował trening po przywiązaniu go do buta (niestety, korzystanie z niego wymagało zarówno specjalnego urządzenia jak i specjalnych butów). Nike + GPS działa na podobnej zasadzie po zainstalowaniu w telefonie (konkretniej – w iPhonie lub iPodzie Touch), pozwala na monitorowanie i zapisywanie danych odnośnie treningów, na bieżąco podaje wszelkie parametry. Podczas momentów krytycznych aplikacja „wspiera” użytkownika podając informację, że już niewiele zostało do końca i warto dać z siebie wszystko. Informuje o każdym kolejnym kilometrze a gdy użytkownik zbliża się do ustalonego celu, odtwarza zdefiniowany wcześniej Power Song. Pozwala na ustalania rekordów z którymi użytkownik chce się zmierzyć lub zmierzenie się ze znajomymi, także korzystającymi z aplikacji. Ciekawą opcją jest również konfiguracja playlist pod konkretne typy treningów. Swoje osiągnięcia można opublikować na Twitterze oraz Facebooku.

Nike + GPS Read More »

Incoming search terms:

  • ttno prawidowe
  • endomondo rower stacjonarny

Każdy rowerzysta wie, że sam rower to jeszcze nie wszystko. Parametry parametrami, wielkość, funkcjonalność roweru – to ważne, ale oprócz tego rower musi jeszcze być charakterem dopasowany do właściciela. Oto kilka pomysłów jak urozmaicić design Waszego wehikułu (oraz kilka pomysłów bardzo praktycznych oraz… zaskakujących J ).

Torba (sakwa) i koszyk

Te dwie rzeczy sprawiają, że  rowerem można wybrać się na zakupy, wycieczkę lub do pracy. Sakwę zakłada się na bagażnik (przydatne są więc głównie przy rowerach miejskich), zaś koszyk można przypiąć zarówno z tyłu jak i z przodu roweru. Są najczęściej bardzo obszerne i pakowne, dają też duże pole do popisu jeśli chodzi o rowerową stylistykę. Koszyki są również przydatne w wyprawach z mniejszymi zwierzętami.

Koszyk RowerowyŹródło

Pokrowiec na siodełko

Pokrowce sprawiają, że siodełko Waszego roweru może stać się bardzo charakterystyczne. Na rynku znaleźć można szeroki wybór różnych wzorów i materiałów (spotyka się nawet pokrowce włóczkowe!).

Pokrowce na siodełko Read More »

Jednym z podziałów jakim kierować się można w klasyfikacji rowerów treningowych jest pozycja jaką przyjmuje ćwiczący. Wyróżniamy tu rowery poziome, pionowe, hybrydowe oraz spinningowe. 

  • Rowery poziome

Zaliczymy tu takie rowery, w których trenujący przyjmuje pozycję półleżącą bądź leżącą. Pozycja rowerzysty jest tu bardziej naturalna niż w rowerach tradycyjnych i znacznie mniej obciąża kręgosłup – zaprojektowane zostały specjalnie po to by chronić lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Trening na nich pozwala też nieco bardziej niż przy innych rowerach uaktywnić mięśnie brzucha. Rowery treningowe poziome zalecane są dla osób otyłych a także dla osób, które na co dzień wykonują zawody Read More »

Incoming search terms:

  • rower treningowy poziomy
  • rower stacjonarny poziomy
  • rower stacjonarny poziomy czy pionowy
  • rowery treningowe opinie
  • rower treningowy poziomy opinie
  • rowery treningowe poziome
  • rower hybrydowy
  • rowerek stacjonarny poziomy
  • rowerek poziomy
  • ustawienie rowerzysty na rowerze treningowym

Jazda na rowerze treningowym jest formą ćwiczeń niezwykle korzystną dla zdrowia (zwłaszcza dla stawów). Zakres wykonywanych ćwiczeń jest bardzo duży, dzięki czemu z treningu na rowerze może korzystać niemal każdy, niezależnie od kondycji czy wieku. Rower treningowy pozwala na przeprowadzenie treningu w domu (nie trzeba więc rezygnować z ćwiczeń przez brzydką pogodę). Innymi zaletami treningu na rowerku są:

  • Większa siła i elastyczność mięśni – szczególnie rzeźbione są mięśnie nóg i pośladków
  • Poprawa krążenia i pracy serca
  • Obniżenie tętna spoczynkowego serca Read More »

Incoming search terms:

  • rower stacjonarny zalety
  • jazda na rowerze stacjonarnym zalety
  • zalety jazdy na rowerze stacjonarnym
  • zalety rowerka stacjonarnego
  • rowerek stacjonarny zalety
  • korzyści z jazdy na rowerze stacjonarnym
  • rower stacjonarny korzyści
  • trening na rowerze stacjonarnym
  • jazda na rowerze stacjonarnym
  • rower poziomy stacjonarny

Stacjonarne rowery treningowe są wyposażone w możliwość wyboru programu treningowego (najczęściej kilka do kilkunastu).

Programy treningowe dla rowerów stacjonarnych - przykłady Read More »

Incoming search terms:

  • plan treningowy rower stacjonarny
  • program treningowy na rower stacjonarny
  • rower stacjonarny plan treningowy
  • Plan treningowy na rower stacjonarny
  • trening na rowerku stacjonarnym plan