Stacjonarne rowery treningowe są wyposażone w możliwość wyboru programu treningowego (najczęściej kilka do kilkunastu).

Programy treningowe dla rowerów stacjonarnych - przykłady

Źródło: Instrukcja roweru Vission Fitness

Program manual –  a więc ręczne ustawienia wielkości oporu. Jego poziom jest stały dopóki nie zostanie przez użytkownika zmieniony.

Programy „docelowe” – pozwalają na ustawienia celu treningu, jakim może być czas, dystans lub liczba spalonych kilokalorii. Opór w programach docelowych regulowany jest ręcznie przez użytkownika.

Programy predefiniowane – są to odgórnie ustalone przez producenta programy, w których to komputer reguluje różne wielkości oporu. Wśród programów predefiniowanych znajdziemy m.in.:

  • Interwały, a więc naprzemiennie wysoka oraz niska intensywność treningu. Więcej na temat treningu interwałowego można poczytać w osobnym artykule.
  • Odchudzanie, Weight Loss – trening o niezbyt wysokiej intensywności ale wydłużonym czasie trwania, wykonywany przy odpowiednym poziomie tętna pozwala na spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Watt – trening przeprowadzany jest na podstawie zużycia energii w Wattach. Przy zwiększonym tempie pedałowania (RPM) maleje opór, przy wolniejszym pedałowaniu wielkość oporu jest zwiększana.
  • Sprint – jest anaerobowym programem interwałowym, ma na celu poprawę kondycji i wzmocnienie włókien mięśniowych.

Programy sterowane tętnem – do ich przeprowadzania zaleca się użycie bezprzewodowego pasa telemetrycznego (można też korzystać z sensorów dotykowych, ale ich odczyt jest dużo mniej dokładny). W programach sterownych tętnem opór jest regulowany przez komputer w zależności od wielkości tętna użytkownika. śród programów tych możemy znaleźć m.in.:

  • HRT Cardio – program tak reguluje opór, by tętno utrzymywało się na poziomie 80 tętna maksymalnego. Wzmacnia układ krążenia i wymaga od organizmu maksymalnej liczny spalonych kalorii.
  • HRT Hill – w tym programie puls ma wzrastać odpowiednio od 60 do 80% tętna maksymalnego
  • HRT Interwał– program stworzony do poprawy wydolności układu krążenia, organizm ma pracować naprzemiennie przy poziomie 70 i 80% maksymalnej wydolności serca.
  • HRT Weight Loss – intensywność treningu to tylko 65% maksymalnej pracy serca, jednak spalanie tkanki tłuszczowej jest wysokie.

Programy użytkownika/ówniektóre rowery treningowe mają możliwość zapamiętywania profil kilku użytkowników, ich indywidualnych preferencji treningowych oraz ustawień osobistych (typu wiek czy waga – oczywiście, do modyfikacji). Jest to bardzo przydatna funkcja w przypadku, gdy z urządzenia korzysta więcej niż jeden użytkownik.

Jazda na rowerze stacjonarnym według programu

Źródło

 

Programy aplikacji

Coraz częściej również producenci rowerów treningowych wprowadzają na rynek produkty kompatybilne z różnymi aplikacjami treningowymi (np. iFit w produktach Nordictrack i ProForm, S-Fit Kettlera czy LFconnect Life Fitnessu). Aplikacje te nie tylko pozwalają śledzić użytkownikowi postępy i zbierać dane treningowe, ale również dają dostęp do szerokiej gamy dodatkowych programów, a nawet pozwalają na wirtualne przemierzanie tras na świecie.

s fit aplikacja

Zobacz również: Obciążenie roweru treningowego   |   Rowery tradycyjne  |  Spinning rowerowy

 

Incoming search terms:

  • plan treningowy rower stacjonarny
  • program treningowy na rower stacjonarny
  • rower stacjonarny plan treningowy
  • Plan treningowy na rower stacjonarny
  • trening na rowerku stacjonarnym plan
  • plan treningu dzien po dniu na rowerku
  • rower stacjonarny obvuazenie

Comments

  1. Magda27 / Kwi 13th, 2013 20:54 Quote Odpowiedz

    Świetna stronka,! Fajnie,że na nią natrafiłam :)Jestem laikiem,ale wgłebiając się bardziej w treść tej strony zaczyna mnie oświecać.Dzięki !

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.