Pierwszy ośrodek spinningowy powstał w Stanach Zjednoczonych w 1989 roku a jego celem była możliwość przeprowadzania profesjonalnych treningów kolarskich w zamkniętych pomieszczeniach (a więc niezależnie od nie sprzyjających warunków pogodowych).  Obecnie jest to coraz bardziej popularny nurt fitnessowy (znany też pod nazwą Aerobiking), przeprowadzany na całym świecie przez blisko osiemdziesiąt tysięcy profesjonalnych instruktorów. Oczywiście spinning nie jest jazdą monotonną – instruktorzy przeprowadzają uczestników przez różne programy treningowe.

Spinning rowerowy

Źródło

Rowery spinningowe

Stosowane przy spinningu rowery umożliwiają dostosowanie parametrów do potrzeb kolarza. Regulacji podlega wysokość sztycy (wspornika siodełka), odległość siodełka od osi pedałów oraz wysokość kierownicy. Pedały są w wyższych modelach wyposażone w noski.

Mięśnie ćwiczone podczas spinningu

Podczas treningu spinningowego pracują intensywnie mięśnie nóg, ud, pośladków, brzucha a także rąk, ramion i pleców. Trening należy do bardzo intensywnych i pozwala spalić 600 do nawet 1000 kcal.

Jak wygląda trening na rowerach spinningowych?

Spinning to trening wytrzymałościowy przeprowadzany w grupie, tempo jazdy często dostosowywane jest do muzyki. Instruktor tak dobiera zestaw ćwiczeń, by symulować jazdę po terenie płaskim, pod górę i z górki, z różną intensywnością bardzo często dostosowaną do poziomu zaawansowania grupy.

Trening spinningowy podzielony jest na trzy zasadnicze części – rozgrzewkę, trening właściwy i uspokajanie organizmu (tu główny naciska kładziony jest na rozciąganie). Trening zasadniczy z kolei może dzielić się na pięć różnych typów treningów, tj. recovery (spokojna jazda regenerująca mięśnie), strength (ćwiczenia siłowe na dużym obciążeniu), endurance (trening wytrzymałościowy przy małym i średnim obciążeniu), interval (a więc stosowanie naprzemiennie dużego i małego obciążenia) oraz race day (rodzaj jazdy wyścigowej – zaleca się zaciśnięcie zębów i pedałowanie z maksymalną dla użytkownika prędkością).

Należy pamiętać, by podczas treningu spinningowego mieć przy sobie wodę i ręcznik (zwłaszcza posiadanie przez użytkowników wody jest kontrolowane przez instruktora jeszcze przed rozpoczęciem treningu).

Korzyści ze spinningu

Spinning ma bardzo dobry wpływ na organizm – pobudza przemianę materii, odchudza, pomaga spalić tkankę tłuszczową nie obciążając stawów. Regularne treningi pomagają poprawić kondycję i wytrzymałość, zwiększają wydolność układu oddechowego, poprawiają krążenie. Poprawia się jędrność skóry i rzeźbią mięśnie łydek, pośladków oraz ud. Treningi spinningowe pomagają zapobiegać osteoporozie, chorobie wieńcowej, wzmacniają kości.

Więcej informacji na temat tej formy treningu można znaleźć na tej stronie

Spinning rowerowy

Źródło

Zobacz również: Hydrospinning  |  Rowery inaczej  |  Mięśnie pracujące podczas treningu na rowerze

 

Incoming search terms:

  • trening spinningowy

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.