Pozycja ciała, jaką użytkownik przyjmuje podczas treningu na rowerze stacjonarnym to pozycja wygodna i (w przeciwieństwie do treningu na rowerze terenowym) – stabilna. Jak należy ćwiczyć?

  • Siodełko należy ustawić na takiej wysokości, by noga będąc w najniższej pozycji była prawie wyprostowana;
  • Stopy na trzeba wsunąć w noski lub paski pedałów;
  • Ręce powinny swobodnie spoczywać na kierownicy (nie należy jej zbyt mocno ściskać);
  • Ruch nóg podczas treningu na rowerze treningowym powinien być płynny;
  • Ciało powinno być nachylone mniej więcej pod kątem 45 stopni (im większe  nachylenie tym mniejsze obciążenie mięśni pleców).

Nieco inną pozycję ciała niż na tradycyjnym, pionowym rowerze treningowym przyjmuje się na rowerze poziomym (gdzie plecy są oparte i przyjmuje się pozycję półleżącą) oraz spinningowym (na którym zarówno nachylenie kąta ciała jest zmienne, jak i pozycja – siedząca lub stojąca, jest podczas treningu zmieniana).

 

Pozycja jazdy na rowerze treningowym

Źródło

 Zobacz również:  Podział rowerów treningowych ze względu na pozycję ćwiczeń |  Podział rowerów ze względu na system hamowania  |  Jakie mięśnie pracują podczas treningu na rowerze

 

Incoming search terms:

  • prawidłowa pozycja na rowerze
  • prawidłowa pozycja na rowerze stacjonarnym
  • spinning prawidłowa pozycja
  • prawidłowa postawa na rowerze stacjonarnym
  • jak prawidłowo siedzieć na rowerze stacjonarnym
  • prawidłowa wysokość siodrłka przy rowerze
  • prawidłowa jazda na rowerze stacjonarnym
  • jazda na rowerze pozycja
  • jaka pozycja stop na rowerze
  • jak siedziec na rowerze treningowym

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.

Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.