Trening interwałowy przez lata uznawany był za najlepszy trening wytrzymałościowy. Ostatnie badania wykazują, iż jest to również trening pozwalający na intensywne spalanie tłuszczu (większe nawet niż w przypadku treningu aerobowego).

Zasada przeprowadzania treningu interwałowego jest bardzo prosta i polega na przeplataniu ćwiczeń o niskiej i wysokiej intensywności. Interwał poprawia wydolność układu krążenia a także układu oddechowego. Prowadzi też do wytworzenia się połączeń kapilarnych dzięki czemu do pracujących mięśni dostarczana jest większa ilość tlenu.

Trening interwałowy może być wykonywany na dwa sposoby:

  • Sposób ekstensywny – większa liczba powtórzeń o niższym poziomie wysiłku (85% max. HR) przeplatanych „przerwami” (aktywnymi, nie spoczynkowymi) podczas których tętno spada do 65% max HR;
  • Sposób intensywny– mniejsza liczba powtórzeń o wysokiej intensywności (nawet 95% max HR), z dłuższymi „aktywnymi przerwami” podczas których poziom tętna powinien wynosić około 60% HR.
Trening interwałowy
Przeprowadzając trening interwałowy należy pamiętać o:
  • Powtarzaniu treningu interwałowego nie częściej niż co 48 godzin (tyle trwa deficyt energetyczny w mięśniach po treningu tego typu),
  • Czasie przeprowadzanego treningu (ze względu na swą wysoką intensywność nie powinien przekroczyć 25 min z rozgrzewką),
  • Modyfikowaniu poziomu treningu wraz ze wzrostem kondycji, a co za tym idzie – dobieraniu go odpowiednio do wytrenowania organizmu,
  • Nie stosowaniu treningu w przypadku schorzeń sercowych, problemów ze stawami itd. (w razie wątpliwości należy zwrócić się o poradę do lekarza).

 

Zobacz również: Trening wydolnościowy na rowerze stacjonarnym  |  Trening aerobowy a a anaerobowy  |   Rower treningowy a ciąża

 

Incoming search terms:

  • trening interwaowy
  • trening interwałowy na rowerze stacjonarnym
  • trening interwałowy na rowerze
  • trening interwałowy rower stacjonarny
  • trening interwałowy na rowerku stacjonarnym
  • trening wydolnosciowy
  • trening interwalowy na rowerze stacjonarnym
  • rower trening interwałowy
  • poziomy rowerek pasek hr
  • czym jest trening interwałowy

Comments

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 znaków pozostało

Aby dodać komentarz, musisz trochę pogłówkować Upłynął limit czasowy. Proszę odświeżyć działanie i spróbować ponownie.

Linki w komentarzach mogą być wolne od atrybutu nofollow.